Dato | 27.02.2025 |
Start | 17:00 |
Slut | 19:00 |
Lad os begynde med lidt fun facts: Knap ni ud af ti topledere mener, at folk med humoristisk sans gør et bedre stykke arbejde. Humor i reklamer giver folk lyst til at købe mere. Og gruppearbejde tilsat sjov gør os mere effektive.
Et godt grin kan kort sagt afhjælpe spændinger, mindske stress, bygge tillid, booste moralen, skabe bedre relationer og øge både salg og produktiviteten. Det ved blandt andre DSB, politiet og direktøren for Fiskeri- og Søfartsmuseet. For skal du virkelig trænge igennem, virker en sjov og velplaceret bemærkning som den perfekte forhammer.
Alligevel viger mange kommunikatører tilbage fra at bruge humor. Men det er ikke useriøst at bruge humor i virksomhedskommunikation. Tværtimod. Det er useriøst at være kedelig.
Humor er tillige et håndværk, som kan læres. Men hvordan får du selv mere spræl i sproget uden at miste seriøsitet og faglighed?
Kom med til et oplæg hos K1 om latter og lethed i kommunikation og få mindst ét godt grin, når Henrik Skovdal, forfatter til bogen ’Sig noget seriøst sjovt’ og tidligere HR- og kommunikationschef i Egedal Kommune samt Nina Vinther Andersen, strategisk kommunikationsrådgiver, forfatter til bogen ’Kunsten at tale så alle lytter’ og fritids-standup komiker, viser dig, hvorfor og hvordan du får flere ord på smilebånd.
Oplægget faciliteres af Signe Bonnen, bestyrelsesmedlem i K1 og partner samt kommunikationsrådgiver hos FLOK. Signe har særligt fokus på at bruge samtalen som et værktøj til at skabe relationer, opbygge tillid og styrke vores evne til at lytte, forstå og udvikle.
Deltagelse kræver ingen forhåndskendskab til humoristisk sans.